onsdag 26 september 2012

Höst...

Höstigt värre ute nu. Idag har jag en skit-dag, hade en skit-kväll igår. Inget känns bra, allt känns fel. Trött på det mesta helt enkelt. Tycker det känns som dagarna kryper fram nu och så är det ju det här med att vara tjock och liksom inte ha någon vidare ork till något. Trött på folk som säger en sak, men sedan inte håller det som är sagt.
Bara en sån sak "Om ett par dagar", det är fanken inte nio dagar i min värld.


Dessutom är jag så galet trött på att vänta på FK:s besked angående min sjukskrivning. Förstår ju hur mycket FK:s handläggningstid kan ställa till det för människors ekonomi, inte för att jag blir galet drabbad då det löser sig ändå med pengar. 

En glad nyhet är i alla fall att det är minst två kycklingar nu som är och gottar i sig i värmen under Bodil. Gjorde ett span tidigare med livet som insats och stoppade under handen för att ta mig en titt. Resulterade i ett antal nyp i min arm av Bodil som liksom morrar värre än en ilsken hund.

Nä nu ska jag ta mig i kragen och leta upp något nytt att läsa från bokhyllan har precis avslutat Martina Haags "Glada hälsningar från Missångerträsk".

Over and out//Tess 

2 kommentarer:

  1. Har du läst något annat med Martina Haag?? Jag läste "Hemma hos Martina" när Sabrina var nyfödd och jag kände igen mig i väldigt mycket vilket ledde till hysteriska skratt attacker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog nästan läst alla hennes böcker :) Tycker det är underhållande minst sagt!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...