tisdag 24 april 2012

Tickande bomb...

Ibland kommer stunder jag känner mig som en tickande bomb och önskar jag hade modet att säga precis vad jag tycker och tänker. Istället håller jag tyst för att inte såra, men ibland tror jag helt ärligt att en del människor skulle behöva få höra sanningen. Det är många som lever i luftslott och tror sig alltid veta bäst och alltid gör så bra val, men ska sanningen fram så är det ofta dem som borde få veta vad man känner. Fast samtidigt ställer jag mig frågan? Är det värt det? Ska man verkligen lägga sin energi på denna typ av personer? Fast ibland kan det vara skönt att få explodera och rensa sinnet. Det brukar för min del hjälpa att baka och promenera, men det hjälper inte idag...Blir nog helt enkelt galen och det smäller en hög smäll här på berget snart. //Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...