tisdag 17 april 2012

Nyheter jag vill ha i min bokhylla!

Istället för dig av Sofie Sarenbrant är en fortsättning på Vecka 36 som jag nyligen läste ut och boken utspelar sig nu 16 år senare. Det var av en ren slump jag mötte denna författare genom tidningen Amelia som delade ut den med sin tidning. Ibland har man helt enkelt tur. Denna vill jag givetvis beställa omgående och läsa!







Paradisoffer av Kristina Ohlsson lockar också. Har läst ett par av hennes tidigare böcker. Hon verkar verkligen flöda med sin penna nu och ger ut böcker titt som tätt. Med stor säkerhet lär även denna hitta hem till min brevlåda inom en snar framtid.







Vargsläkte av Caroline L Jensen fann jag som inspiration i Bokmalens blogg . Så denna bok måste också beställas hem omgående. Verkar vara en precis i min smak! 

Lite ur handlingen "Det nergångna hotellet vid stranden ruvar på sina hemligheter. Någonting bor i väggarna. Något gammalt. Vem, eller vad, är egentligen husets ägarinna, Ylva Duse? I blodet finns det fruktansvärda svaret. I blodet finns också en gemenskap som Vera har sökt efter hela sitt liv."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...