söndag 22 april 2012

Femte Årstiden - Mons Kallentoft

Titel: Femte Årstiden
Författare: Mons Kallentoft


Handling: En barnfamilj finner en död kvinna som är svårt sargat utanför Linköping. Fallet liknar tidigare fall som Malin Forss har arbetat med. Av en slump får Malin även kontakt med en psykolog i Lund som har ett liknande fall. Finns det samband? Och vem är det som utsätter kvinnor för denna tortyr? Kommer Malin att finna sanningen?

Mina tankar: Njaaa...Tyvärr föll jag inte så rejält för "Femte Årstiden" som jag gjort för tidigare böcker av Mons Kallentoft. Den här kändes lite utdragen och lång. Språket är bra som vanligt, men mycket kanske beror på min tidigare lässvacka, men jag har fått tvinga mig igenom den här tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...