torsdag 29 december 2011

Kokvinnorna...


Jag har precis tittat klart på reprisen av dokumentären "Kokvinnorna". Det är en dokumentär som berör och man inser att människor kan brinna för något enormt till exempel kor. Att jag skulle brinna för kossor är dock minimal risk eftersom jag mer eller mindre undviker dem även om jag ibland får fånga in grannens som rymmer ofta om sommaren. Fast jag förstår känslan att inte vilja möta förändringar och hålla kvar vid gamla. Fick även se mannen som var och tog hand om min gammelhäst i dokumentären, kändes ju skönt för han var ju lugn och stabil. Fast ibland måste man nog kanske inse att det är dags att kasta in handduken och möta förändringar. Led verkligen av att se hur krokig i ryggen den ena kvinnan var efter en olycka och hon måste vara envisare en än jag vet inte vad som gått runt så i så många år. Fast vem vet jag kanske går i stallet vid 80 års ålder och gnäller på jordbruksverket och tycker att alla galna som tycker att jag ska sluta ha hästar, höns och annat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...