tisdag 20 december 2011

En kväll som alla andra...

Ja, jag vet att jag har en viss förmåga att hamna framför min dumburk. Vill inte räkna ihop över hur många timmar jag har suttit framför en datorskärm i mitt liv. Glömmer aldrig hur stort det var att bli med dator typ 1996 och hur stort var det inte att få modemuppkoppling. Det kostade en hel del vill jag minnas och för inte tala om skräcken när den hiskeliga teleräkningen skulle dyka upp i brevlådan. Telefonen var konstant upptagen i barndomshemmet och jag vet många blev chockade när jag flyttade hemifrån och det inte tutade upptaget.

Tänk vad det har ändrat sig sen dess för inte tala om både priser, men även hastighet. Det är väl tur det går framåt ibland. Förr hängde jag jämt på Passagens chat. Ibland kan jag fundera vart alla trevliga och även mindre trevliga människor tog vägen och vad dom gör idag. Idag är det helt enkelt Facebook som gäller med de som redan man känner. Det verkar helt enkelt inte lika "inne" att chatta längre vilket är lite synd. För jag har lärt känna många människor via nätet trots allt och vissa kan jag verkligen inte vara utan :)

Nattinatt//Tess

5 kommentarer:

  1. Undrar vem vissa är? är det någon med konstig dialekt?

    SvaraRadera
  2. Vissa är till exempel Elza :) Men givetvis många fler!

    SvaraRadera
  3. uj det var länge sedan! Förr hängde man juh på passagen, Barnfritt för det mesta, det var en hel del som man pratade med såsom Kia Ifrån Kajjen, Bitte, trollfia, mfl
    Har oxå undrat en del gånger var dessa tog vägen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jisses...Själv är jag tillsammans med en från Amore ;)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...