torsdag 7 mars 2013

Hur är en del människor funtade?


Jag förstår mig inte på en del människor. Dagligen i alla fall nästan dagligen läser man i den lokala tidningen om misskötsel av djur. Det som fick mig mest förbannad av allt är när jag får höra att djur frusit ihjäl. Den ägaren borde ju som sagt själv få bindas ute utomhus naken i midvinternattens köld. Hur kan man liksom sova gott om nätterna och veta att ens djur inte har det bra? Och detta är människor man aldrig kunde tro något sådant om. Hur man sköter djur bör denna person vara väl medveten om sedan småbarnsåldern.

Likadant de som kommer på efter ett tag att oj nu har vi inte tid med detta djur längre. Antingen så försöker man kränga det på Blocket eller så kanske man rent av dumpar det hos Djurens vänner eller i kartong längs vägen.

Har man tagit sig an djur så får man faktiskt ta hand om dem. Visst saker kan inträffa såsom sjukdom, men många gånger tror jag det är av ren jäkla lathet. Tycker det är lika tragiskt när man läser hästannonser och det är hästar som är så pass gamla att jag faktiskt tycker man kan ta ansvaret att skicka dem till de gröna ängarna än att det skall bli en vandringspokal eller hamna i ett okunnigt hem eller i en slakttransport ned till Bulgarien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...