fredag 8 januari 2016

Vinterlandskap


Snön faller här på berget. Vet inte hur många gånger jag har sopat av utanför ytterdörren och trappan ned idag. Tappade räkningen helt enkelt och gav upp.

Fast jag tycker om snön. Det blir så mycket ljusare! Jag gillar egentligen alla våra årstider här i Sverige. Alla har sin charm!  Nu vill jag dock ha klara dagar och inte mer snö. Jag har faktiskt inte ens hunnit tröttna på kånkandet av vattenhinkar som frusit osv. Är förvånad...

Nu återstår två lediga dagar. Tycker denna ledighet for förbi fortare än kvickt. Så nu får man börja planera in lite härliga händelser framåt så man har något att se fram emot. Först ut får nog bli filebuffé i Höganloft. Ska bara finna en bra söndag framåt och boka in det :) Sen vill jag ju så in i bombens gå på bio snart. Någon som är sugen på att haka på? Filmförslag?

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...