lördag 23 januari 2016

Sovrummet - en plats man tillbringar mycket tid i!

Vi är i jakt efter en ny säng till vårt sovrum. Den vi har nu har vi haft väldigt länge och känner att nu är det dags för en ny säng. 

Det är en djungel att hitta ny säng kan jag lova. Särskilt för såna som mig och sambon som är lite veliga och vill att det ska kännas perfekt. Dessutom gillar jag vitt, men det gillar inte sambon. Det finns även tre fönster i vårt sovrum så det får inte vara en för hög sänggavel eftersom vår säng i princip måste vara placerad vid ett av fönsterna. Tapterna går i randigt med gråa olika nyanser. Så vi får se vad vi kan göra för kompromiss!


Det lutar just nu åt en Grand XL 180 Kontinentalsäng som ingår i ett helt paket hos sang.nu . Det får antagligen bli en svart! Sedan ska man ju sängbord också. Ett måste för mig som har en viss förmåga att belamra med diverse saker där som t.ex. böcker, ett glas vatten, handcreme mm. 




Fann ett litet sött som känns som jag med förvaring som är A och O i detta hem. Lykke heter detta sängbord. Känns som det skulle passa mycket bra i vårt sovrum. Det får inte bli för modernt då vårt hus är ett mycket gammalt hus från slutet av 1700-talet. Och nu ska jag presentera idén för sambon och se om han godtar den. Kan ju hoppas i alla fall.


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...