fredag 5 juni 2015

Spännande uppvaknande!


Jag slumrade till i uterummet tidigare och sedan när jag vaknade tittade jag nedåt stallet för där hade hönsen lagt sig och filosoferade över livet. Spanade lite och fick backa tillbaks. Något i synfältet stämde inte alls...

Bella stod i vinterhagen med regn/vindskyddet. Där har jag inte ställt henne. Hon stod ju minsann i sommarhagen imorse 04:45. Min Bella har antagligen tyckt att flugorna vaknat för mycket till liv så hon gick och tog en eftermiddagslur i vindskyddet för hela hon var spånig och den andra spelevinken hade också gjort samma sak.

Folk och fä på detta berg säger jag bara. Ingen är nog som den ska, men vad gör det. Alla har vi ju vår alldeles egna charm. Jag är tacksam att Bella Bus och Flinga Fjant håller sig här hemma, men nu ökar vi nog kontrollen på elaggregatet. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...