tisdag 16 juni 2015

Pinsamt värre...


Idag har jag typ nästan gjort bort mig. Hade nämligen hittat par tjusiga klänningar att köpa på en av Facebook-loppisarna. Noterade adressen och brummade ditåt, men det stämde inte helt för siffrorna hade inget A efter. Mycket märkligt, men stannade bilen och kollade på brevlådan lite snabbt. Insåg där att namnet inte stämde. Inser då att jag åkt till Södra XXXX-vägen och inte till XXXX-vägen jag skulle till. Knäppt med gator som i princip nästan heter likadant. 

I alla fall var det ju tur att jag inte bara stressade på och ringde på dörren och sa "Heeeej, det är jag som ska hämta klänningarna". Kunde blivit pinsamt värre. Det kan hända att jag är i behov av semester typ nu eller helst igår.

Sen kan man ju tycka att det här kunde ha räckt, men inte då! Jag lyckades få punktering idag för första gången i mitt liv, men det löste sig tack vare snäll och hjälpsam vapenhandlare. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...