torsdag 9 maj 2013

En bekännelse!

Det cirkulerar en länk på Facebook nu med en artikel med Mia Skäringer. Det handlar om att "Lyckofasaden tar död på oss". Allt ska ju vara så gräsligt lyckligt. Och jag håller med. Det känns som en evigt jävla lång tävling i vem som lyckas mest...ibland! 

  • I lyckofasaden grälar man aldrig med sin partner (Nej man är lyckligt förälskad 24 timmar varje dygn sådär 365 dagar om året).
  • Man lagar alltid mat från grunden (Ingen pizza eller Mcdonalds här inte för då kommer man INTE till himlen för då är man istället garanterad en plats i program som Biggest Loser om några år).
  • Man gör bara roliga saker hela tiden (Att vara hemma och vika tvätt en lördag är helt uteslutet. Och nej det räknas inte som rolig sak att veckohandla på Ica heller)
  • Man funderar aldrig över varför man gjort de val i livet man gjort (För naturligtvis så har man alltid gjort rätt, inga felaktiga val här inte för man gör endast förnuftiga och rätt val hela tiden)
  • Man ska le, vara klämkäck, alltid se fräsch ut även om du bara ska hämta posten i brevlådan. (Det är i princip dödsstraff på att gå ut i mysbyxorna och osminkad där någon människa kan se en).
  • Man får inte heller vara deppig. (Var aldrig ärlig när någon frågar hur du mår! Säg aldrig det är åt helvete eller att du mår skit, då är man i princip dum i huvudet).
  • Som det inte vore nog. Har man barn måste de dribblas in i en stressig värld som består av aktiviteter varje dag. Det är fotboll, hockey, ridning, musikskola, kanske dans också liksom scouter och körsång. (Nej det är inte okej med endast en aktivitet utan barnen måste stimuleras varje vaken stund).


Jag har en bekännelse! Jag är långt ifrån perfekt! Häromdagen var jag förbannad och kastade bilnyckeln rätt på kylskåpet så nu sitter det ett förbannat märke där och påminner mig varje dag om hur operfekt jag är. Ibland får jag bryt och vill egentligen bara lägga mig ned och dö eller nåt åt det hållet. Jag lever INTE alltid som jag borde. Ibland äter jag en kaka eller två, jag går osminkad till Ica och jag ibland velar jag alldeles för mycket! Det blir sällan som jag tänkt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...