fredag 4 maj 2012

Snart smäller det...

Gjutformen är på plats sedan helgen som var. Växthus-drömmen är nära nu. Armeringsmattorna ligger på plats liksom sanden och ett antal x 20-kg säckar med cement. Söndagen sägs det blir perfekt väder för att gjuta! Har även mutat mina montörer att göra en smörgåstårta när växthuset skall monteras. Åh vad jag längtar. Har köpt hem kryddor och grejer så jag kan ha min egna lilla odling snart. Dessutom ska jag planera upp hur jag vill ha det utanför mitt växthus. Det skall bli jordgubbsland med "Jösses-jordgubbar" bland annat och det blir ett antal odlingskragar som på plats också. Får väl hoppas jag har lite av mormors gröna fingrar :) //Tess

1 kommentar:

  1. Du kommer garanterat att lyckas med dina odlingar!

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...