torsdag 17 maj 2012

Regn hos mig...

Regnet faller här idag. Har varit i växthuset och monterat mitt inköp i form av ett odlingsbord. Har även letat upp lite krukor och liknande att odla. Måste  sätta mina tomatplantor i något större. Virriga Bodil var på G även idag och har lagt sig i fel rede igen. Dessutom har den förgrymmade Barbro varit igång och pajat två ägg för Bodil. Det blir snart en etta med jordvärme för Barbro. Det blir nog helt enkelt för min del en ganska lugn dag med lite städ och plock i hemmet. Imorgon skall det arbetas och sen i helgen så väntar ett besök på Vrigstad Marknad. Lite av en tradition, men jag hoppas det är fler knallar i år än förra året. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...