lördag 26 maj 2012

Blixtrar och dunder...

Vaknade av en blixt och efterkommande muller. Upp ur sängen som en galning för att dra ut sladdar och dator med mera. Insåg även att Flinga Fjant stod mitt ute på ängen så det fick även bli en tur att fånga in henne. Tack och lov väntade regnet med att falla tills jag hade kommit in igen. Dagen ser ut att innebära fullt ös. Det skall avverkas träd, handla listor med mera som ska transporteras till föräldrarnas torp, ska även en kortis till mitt arbete och måla parkeringsrutor till barnens cyklar på gården, och dessutom ska man väl hinna med att äta lite idag också :) Fast jag gillar full fart och när saker och ting händer. Förhoppningsvis ska jag väl hinna vara i solen en stund också. //Tess

2 kommentarer:

  1. Lite åska hade inte varit fel här så det hade rensat ut luften en aning!

    SvaraRadera
  2. Fullt upp..Hoppas du hann vara i solen med..? Ja, lamm ungar är så söta! De springer omkring lösa , de går helt enkelt igenom grindarna vi har till fåren..Och vi låter dom vara..Det är roligt att ha dom omkring sig! Vad hade du för fårras?Ha en trevlig helg! Kram Lena

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...