torsdag 9 juli 2015

Saknad!

Idag har jag en dag som jag tänker mer än vanligt. Kanske mer tillbaks på det förflutna och det som varit. Och jag kan ibland sakna "Förr i tiden". Ni vet de där gångerna livet kändes så lätt som man nästan flög fram och livet kändes som en dans på rosor. Eller när man var upp över öronen förälskad eller bara glad för det var dagen före julafton och man kunde knappt somna kvällen innan för man var så förväntansfull.

Det finns djur jag saknar så det gör ont. Elektra är ett exempel! Jag saknar att ha en hund. Är så glad att katten Hedda hittade till mig och alltid finns intill. Min gamla häst Sussie har alltid en plats i mitt hjärta.

Naturligtvis finns det människor jag saknar som både finns och inte finns längre. Man slutade umgås med någon som flyttade eller som man tappade kontakten med som man egentligen trivdes väldigt bra med eller hade roligt med. Fast nu ska man ju inte se en massa bakåt utan framåt. Det finns många möten kvar att göra med både människor och djur...


Undra om någon saknar mig ibland? //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...