tisdag 25 november 2014

Det är sällan det blir som man tänkt sig...


Nu är det slut på bränsle i både kropp och knopp hos mig. Känner mig helt färdig...typ! 

Imorse när jag vaknade kändes jag fulltankad vid 04:00, gjorde stallet och vad är härligare att umgås med hästar? Dessutom en räddningsaktion för att rädda en mus som hamnat i havretunnan (Och som dessutom var alldeles för tjock för krypa igenom hönsnätet). Tror någon hade hetsätit där minsann. 

Frukosten intogs i tystnad vilket är skönt när man laddar sina egna batterier. Julmusik dunkade jag i bilen till jobbet och jag mötte saltbilen. Allt kändes så bra helt enkelt. Sen har det nog bara gått ut för hela dagen. Försökte ladda mig själv nu när jag kom hem från jobbet i solen. Sluka varenda d-vitamin som går att få ungefär. Men jag känner bara ett tungt huvud och överlever jag kommande dagar får jag nog fira med skumpa till helgen (Det är så det känns just nu)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...