måndag 28 mars 2016

Pyssel och plock på berget!

Denna "Annandag Påsk" har vi varit ute och pysslat och plockat med lite av varje. Jag och Maja har storstädat växthuset. I alla fall försökte jag städa och Maja hade vattenlek för fulla muggar i växthuset, men nu är växthuset redo för våren! Vinrankan verkar leva och frodas liksom fikonträdet och några smultronplantor liksom hjortonplantor. 

Därefter fick jag tummen ur och målade jobbets vagn som vi fixat hjulen på. Så nu ska det bara torka sedan får den åka till jobbet igen. Vi drog även igång projektet "Brandbil". Den röda saken här ovan ska bli en brandbil till jobbets goa ungar. Så nu ska detaljerna på för idag har vi målat den en sista gång. 

Jag har nu varit ledig i sex dagar och de försvann fortare än jag kunde ana. Nu väntar verkligheten igen med jobb. Lite jobbångest ligger och gror, men det löser sig säkert...      //Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...