söndag 13 mars 2016

Mad about the boy - Helen Fielding

Titel: Mad about the boy
Författare: Helen Fielding

Handling. Bridget Jones har hunnit att fylla 50 år och har två barn och ett lika trassligt kärleksliv som tidigare. Hon funderar mycket på ålder och nätdejter.

Mina tankar: Tyvärr! Jag hade för höga förväntningar. Det har tagit mig en halv evighet (14 dagar plus) att ta mig igenom denna bok. Jag som älskade Bridget! Hon är inte fullt så klämkäck som tidigare. Kunde skratta en hel del i tidigare böcker och tycka ibland att det var tragiskt, men att det fortfarande är tragiskt när Bridget fyllt 50 år känns liksom inte bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...