måndag 15 oktober 2012

Trädgårdsarbetare på eget bevåg...

Rosor ska ju beskäras och jag får inse att jag har en egen trädgårdsarbetare i form av Flinga Fjant som idag har smaskat i sig rosorna nere vid växthuset. Nedrans skitponny! Snart får det byggas en hage i form av modell bunker. I övrigt är det värsta höstrusket ute så jag är bara ute kortisar för att till exempel stoppa in ved i pannan så det är varmt och gosigt här inne i huset :) Har även haft lite soffhäng och sett "Livstid" som är baserad på Liza Marklunds bok med samma namn. Har en film kvar nu att se i den serien som heter "En plats i solen". Får nog ta den imorgon. Idag har jag även varit flitig och beställt två julklappar, så nu är det två mindre att fixa. Råkade även shoppa en sak till mig också :)//Tess

2 kommentarer:

  1. Haha ponnysar!! ;-D hon tyckte säkert att hon gjorde dig en tjänst! ;)) vad flitig du är som shoppar julklappar redan! Jag har knappt hunnit börja fundera! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Garanterat tyckte hon det. Ja jag känner att det blir väl fullt upp framöver. Skönt om man har någon klapp fixad.

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...