onsdag 10 oktober 2012

Brrr...

1,8 minusgrader imorse när jag skulle bege mig ut till stallet. Det går både mot kallare och mörkare tider nu.
Fast jag tycker det är oerhört vackert med frost och luften blir så mycket friskare. Hellre klart och kallt än fuktigt och grått ute. Inte har det kommit någon Kotte än heller, antar Kotten trivs bra inne i värmen. Idag är det städning på planeringen i alla fall. Kan ju alltid hoppas det får fart på Kotten om inte annat. Har väl mer accepterat idag att jag går över tiden, igår var en trist och lång dag. Man läser och hör om många andra som får en vecka för tidigt hit och dit. Såg även ett gäng fåglar som var på väg söderut.






2 kommentarer:

  1. Vad kul att du kikade in tillbaka :)

    Det är så jäkla orättvist att en del lyckas föda på exakta datumet eller någon vecka innan. Jag gick 8 dagar över. Det är bara att gilla läget. :-p Försk vila så mycket du kan, man blir ju så jäkla rastlös så man tror man ska dö, men du behöver alla krafter du kan få när det är dags. :) Jag är riktigt avis på dig som är så nära, jag har enligt min app i luren ungefär 180 dagar kvar jag. ;-D Fina bilder, vi klarade oss utan nattfrost i natt. Jag vet inte om det är för att vi bor ute vid kusten? Jag längtas till vintern.

    Tänk, snart kan du bädda ned din nyfödda kotte i en mysig och varm overall och ta en promenad i gnistrande vitt snölandskap! :D

    SvaraRadera
  2. Ja, precis det är bara att gilla läget. Foglossningsvärk inatt utan dess like. Fick man för att man städade och fejade igår.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...