måndag 29 augusti 2011

Vem ska jag tro på?

Texten från Thomas Di Levas låt "Vem ska jag tro på" cirkulerar i mitt huvud.
Jag är skeptisk och väldigt fundersam över en del människor.
Det är bara att inse att finns gott om dårar i min omgivning/värld.
Vad gör man med dessa dårar? Ska man bara vara snäll?
Att liksom bara titta på och hoppas på det bästa?

Eller ska man säga sanningen? Jag har ju lovat mig själv att bli en ärligare
människaoch säga vad jag tycker och tänker, men ibland är det
så förbaskat svårt. Man vill ju inte såra någon och sanningen kan ibland
göra hiskeligt ont.Samtidigt kanske sanningen kan rädda något från att göra
ännu ondare i framtiden. Jag kan inte låta bli att fundera över det här och
jag som avskyr denna typ av dilemman.

Kram//Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...