måndag 15 augusti 2011

Bekymrad!

När det ena orosmolnet försvinner så kommer ett annat moln i min väg. Just nu blir jag snart skogstokig. Jag börjar helt ärligt fundera på vad jag har gjort världen för ont för nu verkar det som något har emot mig. Det skall strula och ändringar sker. Är inte fullt så glad som jag ser ut att vara på bilden. Jag är snarare yr i mössan av allt problemlösande som pågår i mitt huvud. Kanske skulle man kunna göra si eller så, men jag är ju som jag är och avskyr att vara den som krånglar till det för t.ex. människor i min närhet. Just nu önskar jag lite att få "glida på en räkmacka" tack! Visst ska jag vara tacksam och glad för det man har, men lite medvind behövs nu.  Jag vet att jag alltid säger "Det löser sig" och "Problem är till för att lösas", men när det ena problemet efter det andra dyker upp så blir jag trött. Men det är väl helt enkelt en prövning för att se hur mycket Tess orkar med innan hon får ett sjujäklars bryt. En sak som är säker är att det ska bli så skönt när allt vad skola är över. Är så trött på det och ändå väntar en hel termin kvar på mig och jag ber verkligen på mina bara knän att det skall gå fortare än fortast.

Årets prövningar hittills:
  • Flytt till Jönköping (Hur urbotad dum i bollen var jag här?)
  • Statistiktenta 1 och 2 (Överlevdes med bravur)
  • Flytt från Jönköping (Det bästa jag gjort i år)
  • Examensarbetet  ( Nej jag har fortfarande inte öppnat det sen det blev godkänt )
  • Pissig sommar med regn, regn och lite till regn ( Antagligen pga att jag för en gångs skulle va ledig)
  • Mitt arbete är helt underbart men just nu suger skolans schemaändringar...
  • Längtan att ge sig ut på äventyr (Vill jag inte åka till Australien och klappa koalor?)
  • Bebissug (Ja jag erkänner jag är SJUKT sugen på bebis, men nej jag ska inte skaffa någon)
  • Vad ska jag gör med mitt liv - funderingar ( Vill jag bo i ett rött hus?)
  • Två feta ponnier ( Snart förevigt med munkorg båda två)
Ja jag vet att jag gnäller, men just ikväll behöver jag det och det kommer garanterat vara en glad och sprallig Tess som kliver upp ur sin säng imorgon och drömt fram nya lösningar på världens alla problem inatt. Kanske skrapar hon fram en miljon på triss imorgon eller kanske rent av möter hon "den där". Eller så blir det en helt vanlig dag dock med ett besök till landet med de gula kassar. Kanske är det som behövs just nu :)



1 kommentar:

  1. Du som är sååå anti att skaffa egna. Tur att jag hade svalt mitt morgonkaffe när jag läste om bebissug.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...