torsdag 4 augusti 2011

Sorg...

De flesta som känner mig vet hur illa jag tar det när mina djur inte mår bra. Kom hem idag från en mindre och kort semestertripp. Fick en sådan "känsla" att titta till mina djur. Finner inte en enda höna i hönsgården och jag ropar lite och jag räknar en,två,tre, fyra, fem...kycklingar. Två fattas!

En låg inne i hönshuset och kunde inte gå och en saknas. :( Jag fick helt ärligt talat ett bryt och blev skogstokig! Mamma och jag och kände igenom den skadade kycklingen, hittade två skrubbsår och det kändes som allt är helt. Får ligga i rehab-buren inatt och så får vi se hur det är imorgon. Fjädrar ligger det några vid min veranda typ 100 meter från hönsgården.

Räv eller grävling är otänkbart. De kommer bannemej inte in och jag har kontrollerat hela hönsgården. Flyganfall av hök eller liknande är väldigt tveksamt. Vi har linor som löper längs hela hönsgården vilket gör att en hök skulle aldrig kunna starta från hönsgården samt att den skadade kycklingen låg inne i hönshuset och där kommer defintivt inget flygfä in och kycklingen har inte krälat in. Mink är den enda som skulle kunna ta sig in, men det brukar bli fler döda kycklingar och höns samt blodbad och de döda brukar bara ligga kvar.

Jag har mina aningar,men den som lever får se...//Tess

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...