onsdag 13 januari 2021

En titt i backspegeln...

Jag skriver ju dagbok, mest för att ha koll på väder och vind, men för lite anteckningar vad som händer lite också. Så nu tittade jag tebax på gårdagens datum. Ibland har det varit varmare och ibland har det varit kallare om man tittar på temperaturerna på morgonkvisten. 2008 och 2020 så var det faktiskt  4 plusgrader.


2007 - 12/1
+2,9 grader. Sovmorgon idag. Har gjort teori idag. Tagit en promenad med Elektra och borstat henne. På kvällen var vi i Björnön och jag fick hjälp att färga håret.

2008 - 12/1
+4 grader. Monterar byrå. Varit i Nässjö och handlat med Iris. Gjorde landgångar. Blev även en promenad till Hästeryd. Hanna var här och vi drack vin och singstarade.

2009 - 12/1
+ 2 grader. Skriver på hemtentan. En liten promenad med Elektra. Planterade om blommor. Hanna  var här och vi tittade i Gods och Gårdar.

2010 - 12/1
- 10 grader. Skola för första gången i år. Vi hade det ganska trevligt. Kvällen blev lugn för mig. Lars var i Jönköping och hämtade saker.

2011 12/1
- 6 grader. Trött. Var i Ullared igår. Blev en hel del shoppat.

2012 12/1
- 7 grader. Är så trött. Har en hönjävel som hackar ägg. Grr på den!

2013 12/1
-6.1 grader. Städar ut julen och plockar. Gick runt Harsbo med Elektra. Det blev en lugn och skön kväll hemma.

2014 12/1
+ 0 grader. Det har snöat inatt. Gick 7 km och vi var en sväng i Vaggeryd. På eftermiddagen blev det 6 minus. Var hos Ajje och Lena och Maja fick massor av kläder.

2015 12/1
+ 2 grader. Inskolning på jobbet. Full fart om man säger så. Jag känner inte för jobbet. På kvällen var Lars i Ormaryd.

2016 12/1
- 0 grader. Intensiv dag. Fullt ös på arbetet. Därefter var vi i Jönköping och köpte en pulkahjälm till Maja. Blev en fika på A6 också. 

2017 12/1
- 3 grader. En bra dag på arbetet. Inga så många barn så det var lite lugnare än vanligt. I övrigt är jag trött och ledsen. Sliten är bara förnamnet.

2018 12/1
+ 0,5 grader. Började 06:30 och slutade 13:30. Hämtade Maja på förskolan. Kvällen blev lugn. Mitt psyke är si och så. Tittade på tv, men la mig i sängen redan 19:30.

2019 12/1
-7 grader. Full fart. Vi var i Jönköping. Lars klippte sig och vi lyxade till med lunch på Rosegarden eller fiskrestaurangen som Maja säger.

2020 12/1
+4 grader. Sovmorgon. Vi gjorde stallet. Jag har ont i magen. Efter lunch var vi i Jönköping och hämtade medicin, gjorde nyckel, köpte pärlor och mat. Väl hemma röjde Lars i skogen och jag plockade här hemma. Bingolotto på kvällen.

2021 12/1
-4 grader. Ca 1 dm snö har kommit. Lars plogar igen. Jag har slängt ut granen och städat både hall och toa. Gick en promenad och såg en hel del vildsvinsspår. Lugn kväll här hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...