fredag 1 januari 2021

Bokåret 2020

 


Året 2020 läste jag 50 stycken böcker totalt. Ganska bra för att vara mig, men samtidigt har jag haft läsningen som en sorts terapi när jag varit sjukskriven. Så vilka är mina tre favoriter i år? 

Sommar vid Sommen av Camilla Dahlson är en av de som hamnar på topp tre. Bokskåpets hemlighet av Frida Skybäck hamnar även den på toppen. Sist, men inte minst är Tant Gredelins Vintage av Anna-Lena Stålnacke. 2020 är även året jag har fått upp ögonen för Ewa Klingbergs Huskvarnasvit och Begravningsbyrån Tranan som jag har läst alla ur. Det är också så att jag läst en hel del Christoffer Holst och också gillat. Helt enkelt kan man säga att 2020 har varit ett bra bokår. Jag avslutade året med att läsa två av Julia Quinns "Familjen Bridgerton" och har ett antal x böcker till att läsa av henne. 

Så vad hoppas jag på 2021 i bokväg? Ja, jag längtar till bokrean även om det antagligen blir att handla i stort sett online pga Covid-19, men hoppet finns att en bokmässa kanske kan bli av...Bokmässan har jag verkligen saknat 2020. Hoppas på att finna nya obekanta författare liksom jag väntar på att t.ex. Eli Åhman Owetz ska släppa någon ny, men även Ewa Klingberg som ska ge ut inom en ny kategori.  


//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...