söndag 19 april 2015

Klurigt ponnyskrälle och våriga känslor!


Nu kryllar det av våriga tecken. Igår såg jag den första nyckelpigan liksom humla och två sädesärlor här på berget. Underbart! Det är så det bara spritter i benen på en ;) Jag vill liksom inte gå in utan vara ute jämt så idag körde vi söndagsmiddagen i grillen igen. 



Så nu till ponnyskrället. Det är ju skönt att man har en intelligent och initiativtagare till ponny! Igår beslutade jag att ponnyerna minsann skulle få börja med dygnet runt utevistelse. De fick sin kvällsmat i hagen och tittade märkligt på mig. I morse när jag släpper ut hönsen så var Bella själv i hagen och när jag står i hönsgården ser jag att Flinga kommer ut bakvägen från vår lada där vi förvarar höet och dörrarna var inte stängda där. Gissa vad Flinga hade i munnen? Jajamän hö...Vad säger man? Ja, jag kunde faktiskt bara skratta för mig själv. Denna lilla ponny med med så mycket personlighet!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...