onsdag 29 april 2015

En titt tillbaka...

Idag när jag städade här hemma så började jag bläddra smått i gamla foto-album. Man får sig helt klart lite goda skratt. Det finns en hel del likheter hos mig och Maja som det här med att vara skitig på kläderna och i ansiktet. Det har nog gått i arv. Spelar ingen roll hur många gånger jag hjälper Maja att tvätta sig eller byter kläder så kommer hon ändå som en glad skitunge inom en liten stund igen. Det sägs att jag var likadan!

Jag inser även att jag har blivit sämre på att ta kort och ännu sämre på att framkalla så nu får det blir skärpning för nog är det något visst med foto-album trots allt. Precis som Lasse Stefanz sjunger "I ett fotoalbum där står tiden stilla" så är det ju alldeles sant. Minnen som återkommer från vissa dagar och så vidare. Nä skärpning Tess på att använda kameran och även framkalla nu!!!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...