onsdag 8 april 2015

Idag är det en "sån" dag!


Idag är det är en "sån" dag som man helst vill slippa. Märkligt nog trots det är min lediga dag så känns det inte så himla bra om jag ska vara ärlig. 

Jobbångest deluxe! Det är inte bra med långledigt även om det bara handlar om några dagar. Det får mig ur balans...och får mig att hinna tänka alldeles för mycket.

Idag är en sån dag jag helst hade legat kvar i sängen och tröstätit. Ja, för jag är ingen perfekt människa med ett konstant rosa moln över mig och lyckliga händelser. 

Jag har mina up and downs. Ibland har jag ju faktiskt tröttnat helt och hållet på mitt liv och knappt velat leva. Kanske en nyhet för vissa och kanske inte för andra. Ett tag var det så illa att jag mer eller mindre planerade att köra av vägen i hög hastighet till arbetet. Fast så får man väl varken säga eller skriva, men så var det då! Nu är det inte i närheten av det måendet, men när man börjar må lite dåligt är man rädd att liksom trilla ned i den där avgrunden igen fast man innerst inne vet att man inte gör det.

Så om man ska och vara lite positiv också så det blir en balans! Solen strålar, jag och Maja har planerat en massa idag. En rejäl och rask promenad började jag dagen med och fick glädjen att se en ekorre och två älgar. Detta trots jag dunkade Stiftelsen i lurarna. Promenader vill jag inte vara utan, men det ser ut att bli tufft att nå målet 100 mil till 13:e augusti 2015. Får se hur det går eller får jag lägga in en extra växel...

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...