måndag 12 augusti 2013

Jag blir så sugen!

På Facebook finns en grupp som heter "Övergivna platser". Den väcker äventyrslusten inom mig. Många av dem som besöker dessa platser tar oerhört vackra, men sorgliga fotografier. Jag vill också ut och upptäcka liksom uppleva.
Bilderna väcker ju tankar om varför en del kanske lämnat ett helt hus med inventarier och för en som mig som har ett huvud fullt av fantasi väller historier fram som man nästan vill finna sanningen kring.
 
 
Några av dem som är flitiga i denna grupp håller sig dessutom inte bara i Sverige utan även runt om i vår värld. Det är så inspirerande att få se dessa bilder. Gah jag vill ut på äventyr nu!!!
 

CHATEAU MIRANDA, Belgien.  (Foto: Jan Jörnmark)
 



2 kommentarer:

  1. Jan Jörnmarks böcker är fantastiska! De finns att köpa för runt 200:- styck på nätet, kolla jornmark.se :)

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...