torsdag 1 augusti 2013

Bäst att passa på!

Soool är så skönt! Så det är bäst att passa på att njuta när man kan. Fick ju tillfälle att påbörja en ny bok idag också. Äntligen ska jag gå umgängestid med Karin Brunk Holmqvist igen och läsa "Surt sa räven om rabarberna". Hon skriver så man känner igen sig i personerna som huserar i hennes böcker, dom känns så levande :) För ofta finns någon av dem i ens närhet på ett eller annat sätt.

I övrigt så överlevde jag gårdagens roadtripp mot Växjö med omnejd. Shopping och museibesök. Vi var i Växjö och såg Eddie Meduza-utställningen och Vampyrutställningen bland annat liksom Minnenas vind (Vilket jag uppskattade mest). Lite nostalgitripp!

Vi var även i Tingsryd på Hammarplast och shoppade, och ett besök i hästshoppen i Tingsryd, men nä jag blev inte så imponerad där om jag ska vara ärlig. Det var rörigt...och så har jag inte upplevt det förrut när jag varit där, men tillräckligt för att tappa lusten att shoppa.

Är ju ute efter ett par läckra sadelhängare och dem jag har hittills sett kostar härliga 1200 kronor styck :) Men det är det kanske värt för att få vara lite unik och inte ha samma som alla andra. Eller vad tycks? Vill ju ha lite gammalt stuk i mitt stall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...