måndag 31 januari 2011

Go´kväll...

Idag har jag ägnat stor del av dagen att fräscha upp mina matematik-kunskaper inför kommande statistiktenta i kursen jag läser nu. Mycket kommer man ihåg, men det känns ändå lite märkligt med detta moment i skolan när motiveringen är att det är bra att ha i fall man skall forska senare. När jag har avklarat mina studier och är färdig förskollärare skall jag inte forska, klart en och annan kurs kan jag tänka mig att läsa, men inget annat.

Det är lite tragiskt att jag tappade intresset för matematiken i högstadiet redan pga att jag blev placerad brevid en klasskamrat som ständigt retades och skulle leka "tuff". Tack för det snälla lärare som då trodde på att jag kanske skulle ha en lugnande effekt på den andra eleven, men istället försvann mitt intresse för matematiken. Jag hade en hög frånvaro överhuvudtaget i nionde klass, men matematiken försökte jag alltid se till att missa och sedan räkna ifatt mig hemma istället.

Man kan undra hur det är i dagsläget i skolan? Gör lärare såna här misstag än?

Kram//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...