onsdag 19 april 2017

Hemma hos Bettan - Eli Åhman Owetz

Titel: Hemma hos Bettan
Författare: Eli Åhman Owetz

Handling: Tre vänner från barndomen har liksom fastnat i livet. Inget är roligt, någon har blivit uppsagd, en annan har tröttnat på sitt arbete och den tredje kan liksom inte skrivhäfta. De beslutar därför att återvända till det gamla goda 70-talet när allt var frid och fröjd och intar Bettans föräldrars gamla sommarställe. Helt plötsligt börjar det hända saker och det ljuva 70-talet blir inne igen.

Mina tankar: Ja, det tog ett tag för mig att läsa ut denna bok. Inget jag beskyller boken för utan det är för jag haft mycket omkring mig och istället somnat till en massa olika podcasts om kvällarna istället. I alla fall en feelgoodbok är det. Man vill liksom veta mer om människorna i boken. Jag har ju gillat de andra böckerna också som utspelar sig i Söderberga med omnejd. Jag vill också starta ett retro-retreat när jag läser och eftersom jag är lite av en retronörd själv. Fast jag skulle nog hellre vilja ha ett retro-retreat på 50-60 talet istället :) Tänk dig stiliga kaffekoppar a la Stig Lindbergs Ribb framdukade i en syrenberså och en radio som spelar kanske Bill Haley eller varför inte Alice Babs för fånga en typisk svensk härlig sommardag. Nu svävar jag ut lite, men för att återkomma till boken så läs den så klart :) Läs även föregångarna. Sista delen kommer under året. Eli har helt enkelt gjort det igen och skrivit en bra bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...