onsdag 26 april 2017

Full av inspiration!


Idag är det lediga dagen. Och vad gör jag? Jo, jag googlar inspiration eftersom på mitt arbete pågår det förändring i miljön. Och det finns så mycket härliga inspirerande bilder så man blir nästan grön av avund hur en del förskolor runtom har det i sina miljöer. Att tänka lite utanför boxen kring material. Att blanda både färdiga "leksaker" med ofärdigt material som kan vara precis vad som helst i leken. Material som helt enkelt inte är förutsägbart. 





Jag bara älskar höghusen här på bilden nedan. Gamla mjölkpaket som har blivit återbrukade.  Liksom tanken att duka fram! Man behöver kanske inte göra så stort, men att det finns en plats någonstans vid ett bord där det finns en aktivitet framdukad. Här kan man tänka in temat/projektet man är i. Jag gillar även tanken att man kan låta barnen som är sist kvar hjälpa till duka fram, kanske låta en lek vara kvar och lämna spår till morgondagen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...