onsdag 7 januari 2015

Mitt drömbadrum



(Bild lånad från INR )

Jag skulle så gärna ha ett mycket större badrum än det som finns i mitt gamla hus. Det är ju så med gamla hus att det inte alltid blir så bra planerat som i ett nybyggt hus. Mitt hus fanns ju redan innan ens toaletten var uppfunnen utan på den tiden var det utedass som gällde...eller ett hål i marken ;) Som bilden ovan känns ju nästan som en våt dröm. Det är nästan lite spa-känsla över det hela.

Men om jag någonsin skulle bygga ett nytt hus så skulle jag se till att ha ett antal kvadratmeter badrum. Det skulle finnas både dusch och badkar i samma badrum. Det har min mormor och det tycker jag allt är lyxigt.  Och stilen jag skulle vilja ha är som bilden nedan. Jag älskar schackrutigt och en liten touch av lantligt. Badrumsskåpet vore väldigt trevligt att ha och tanken att ha tapet i badrummet har liksom inte slagit mig tidigare. 



(Bild lånad från INR )


Även inspirationsbilden nedan får mig grön av avund. Badkaret...säger jag bara. Vilka härliga lässtunder man skulle kunna ha där.  Och kanske få användning för en möbel man har någon annanstans. Finns många goda idéer här. Och det är nog viktigt när man bygger badrum eller gör om att göra det personligt. Att ha sin egna touch för tro´t eller ej så spenderar man ju faktiskt en hel del tid i badrummet. 


(Bild lånad från INR )

Och en renovering eller byggnation av ett badrum är kostsamt och därför tror jag det är viktigt att tänka både en och två gånger innan man bestämmer sig. Jag kan ångra mig nu lite i efterhand då vi gjorde en stor renovering 2003 att jag inte stod på mig mer om några kvadratmeter extra. För märkligt nog kan man aldrig få för lite yta.  I alla fall så har http://www.inr.se fått upp mina ögon en aning och får säga tack så mycket för sponsringen av detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...