lördag 17 januari 2015

Att tro på sig själv!




Det är så viktigt att inte bara hetsa sig själv att gå ned i vikt utan även arbeta med annat än just vikten. Det är viktigt att arbeta mentalt också. Fokuserar man bara på att gå ned de där kilona som ska göra en så lycklig är det stor risk att lyckan inte håller i sig så länge trots man står på målvikten. Jag var allt annat än lycklig sist när vikten var där den skulle! Jag var nog snarare mer förvirrad! 

Mycket handlar om att utveckla sig själv, ett arbete som aldrig tar slut och även att komma utanför trygghetszonen och faktiskt se att man kan klara saker man i princip trodde var omöjligt.

Jag vet vad jag måste arbeta med förutom kilona. Bland annat måste jag lära mig att ha en "Stänga av jobbet" knapp när jag går hem därifrån. Det är så lätt att grubbla på arbetet även när man är ledig. Jag måste lära mig att mota bort energibanditer bättre! Det är vad jag fokuserar mest på just nu, men längs vägen kommer alltid nya saker...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...