måndag 21 december 2020

En annorlunda allians - Julia Quinn

 

Titel: En annorlunda allians
Författare: Julia Quinn
Förlag: Lovereads

Handling:Jane Austen möter Bridget Jones i internationell bästsäljare. Daphne Bridgerton är både smart och vacker - ändå blir hon bara uppvaktad av män hon inte vill ha. Men när broderns bästa vän, Simon Basset, kommer till London förändras allt. Tillsammans kommer de på en elegant plan - en fejkad förlovning dem emellan kan göra rätt typ av friare intresserade av Daphne, och hålla alla äktenskapstokiga societetsmödrar borta från Simon.

Men mitt i alla baler, promenader och båtturer, är det svårt att hålla reda på vad som är en bluff och inte. Och att hålla sina egna känslor i schack, visar det sig.

Mina tankar: Det känns som jag är sist att läsa böckerna om Familjen Bridgerton. Äntligen får jag helt enkelt säga. Detta är den första delen av många som jag har läst och jag fick helt klart mersmak. Det utspelas en tid som många i dagens samhälle ej skulle förstå. Boken är lättläst och det är intressanta karaktärer som är i boken. Kärlek, sorg, glädje och elände finns med liksom en gnutta "tantsnusk" som en del säger, men inte mig emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...