söndag 11 oktober 2020

Vad händer?

 

Ja, vad händer på berget? Det renoveras! Nu börjar vi se ett slut på det i detta rum i alla fall. Läget just nu är att golvlist ska sättas dit och sedan är det elektrikern som ska göra sitt.

I övrigt har jag haft både bra dagar och mindre bra dagar. I torsdags fick jag brev från Region Jönköpings län om återbesök till Kirurg. Helt logiskt eftersom Onkologen har typ "lämnat tillbaka mig", men hos mig triggade det igång tankar om cancern kanske inte är borta, eller den kanske kommer tebax för det är bara si och så många som lever efter en femårs period. 

Min hjärna gick bananas med andra ord och slutade tänka logiskt, men efter regn kommer solsken.  Och jag anar det är helt normalt när man drabbats av sjukdom att hjärnan blir allmänt ologisk ibland oavsett vilken sjukdom man drabbats av så målar man liksom upp f-n på väggen ibland för att sedan landa igen. 

Min helg har varit kanon! Magen har inte krånglat. Dottern fick sova över hos sin älskade mormor och morfar liksom sambon och jag fick en kväll själva som spenderades på K-Rauta ;) Renoveringen närmar sig en ände och nu kommer inspirationen för att börja inreda :) men även vart ska vi börja härnäst? Att ha saker att göra helt utan krav på hastighet är kanon under sjukskrivningen känner jag nu. Likadant som att jag kan låna grannens goa hund för en promenad är guld värt. Umgås med djur och vara ute i naturen är liksom så mycket rehab det kan bli. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...