onsdag 21 oktober 2020

Att inte vara som alla andra!

 


Ja, jag har väl aldrig varit som alla andra. Troligen ingår jag inte i mallen för behandlad magsäckscancer heller. Var på återbesök hos kirurgen igår. Allt är rent enligt röntgenbilderna från slutet av augusti, men jag kommer få leva med risken att det kan återkomma, men risken minskar för varje år som går. Det har jag vetat hela tiden och det gäller de flesta cancerformer att det finns en risk. Kommer röntgas en gång i halvåret i två år sedan blir det en gång om året fram till fem år. Fick även höra att en del regioner kostar inte på sina patienter så här generöst med röntgen så jag är tacksam att jag tillhör den region jag gör.

I alla fall började läkarn samtalet med att jag bör ju vara ganska sliten nu...efter allt. Och jag sa att jag känner mig kroppsligt pigg kanske lite mer trasig i själen. Det var liksom nästan som varken läkare eller sköterska trodde mig. Jag ska typ inte orka något kändes det som och maten tar det tid med att lära sig. Känner ändå att jag är pigg och maten funkar hyfsat. Kanske är det lättare för mig som levt med en känslig mage typ hela livet. Visst har jag dåliga dagar ibland nu, men inte så jag behöver ligga ned och känner mig matt som läkaren beskrev.

Så jag får helt enkelt se det positivt. Jag är piggare än vad de trodde jag skulle vara! Och nu ska jag ta en promenad med grannens hund. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...