torsdag 1 oktober 2020

Just idag är jag stark

 

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida (Kenneth Gustafsson)


Det går ju upp och ned här. Vissa dagar är jag superstark, men en annan dag bryter jag ihop och sedan reser mig igen. Har läst att många är vilsna och känner sig en gnutta borttappade efter behandling och man ska liksom räkna sig som "frisk". En klok person skrev "Det var vad jag bestämde mig för. Jag var frisk. Jag är frisk (från cancer)" Och jag tror bestämt att jag bestämt mig nu. Jag är frisk!

I övrigt är det många tankar kring vad jag vill göra nu när jag är frisk. Inte klokt vad idéer som sprudlar. Jag vill gå buggkurs, jag vill börja rida igen, jag vill byta jobb, kanske starta eget - antar det är helt normalt att bli lite allmänt galen. För inte tala om hur mycket jag vill renovera och rensa här hemma. Nu har jag i alla fall tre månader på mig att bestämma mig. Just nu lockas jag inte fullt ut av tanken att arbeta inom förskolan. Kanske det ändras kanske inte. //Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...