måndag 14 september 2020

I skogen...

 

I skogens trivs jag helt klart. Det blev ingen rehabvecka för mig via Cancerrehabfonden denna gång så jag får helt enkelt köra mitt egna rehab här hemma i skog och mark. Det hade nog varit galet för mig som älskar allt vad jul innebär att dra iväg under v. 49 ändå. Jag söker helt enkelt till vårens rehab istället.

Idag blev det 3,5 km i skogen och ett antal x kantareller. Så skönt att bara inandas den friska luften i ett lätt regn samtidigt höra fåglarnas kvitter.

Jag har insett att om jag kommer igång vid nio-snåret på morgonen/förmiddagen är jag pigg i stort sett hela dagen än om jag bara lägger mig framför tv-apparaten och knarkar Netflix. 

Måste bara införskaffa bättre skor för mina promenader i skog och mark. Nuvarande läcker in...och det är inte skönt när fötterna plaskar runt i skorna.


//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...