måndag 10 augusti 2020

Ibland knackar den på...

 Ja, ibland knackar ångesten på och särskilt sent på kvällarna när man ska sova. Det är jobbigt att inte ha kontroll på sin "sjukdom". Ovissheten tär en aning. Ingen vet ju om det finns eller inte finns cancerceller i min kropp nu efter operationen. 

Som det är nu så gör jag min sista behandling på torsdag om värdena ser bra ut som ska tas imorgon. Sen återstår röntgen och möte med onkolog. Det positiva är väl att planen som gjordes när jag fick "domen" har följts. Först cytostatika 4 kurer, sen operation och sedan cytostatika 4 kurer. Hade det spridit sig hade jag aldrig fått göra operationen till exempel. Håret ville inte vara kvar helt denna cytostatika-behandling heller, men vad tusan det kommer ju tebax!

I alla fall de senaste tre dagarna har jag mått som om jag vore frisk i princip. Har haft mycket energi trots jag är i behandling vilket brukar trycka ned en i skosulorna. Jag fixar och målar här hemma. Hallen är är färdigtapetserad och färdigmålad. Ska förhoppningsvis måla klart skohyllan idag. Sedan ska jag försöka hitta en liten vit byrå till hallen.


//Tess




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...