tisdag 25 augusti 2020

Att inte ha kontroll...

Här är jag! Jag som älskar att ha kontroll, men dessvärre har jag ingen kontroll nu. Oron finns i kroppen. Imorgon är det dags för röntgen. Orolig för det ska ha spridit sig osv. Man känner liksom efter om man inte har lite ont här och lite ont där. 

Denna gång ska jag försöka låta bli att läsa journalen online innan jag träffar läkaren nästa vecka. Kan meddela jag numera är expert på diverse prover man får ta och vart referensvärdena ska vara.

Ibland finns det där jävlar anama att det är klart det inte finns någon skit kvar för i nästa stund så kommer tankarna att det ska bli mer cytostatika, mer operation eller i värsta fall att inget kan göras.

Det är en trygghet när man är i behandling kur efter kur med cytostatika för då vet man vad som väntar. Biverkningarna kommer i princip på klockslaget liksom när det börjar klinga av. Nu vet jag ju inte mer än att röntgen är imorgon och möte med läkare vid onkologmottagningen nästa vecka. 


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...