torsdag 2 juli 2020

Kur 1 av 4

Med både glädje och oro i själen åkte jag till Onkolog (Dagvården) idag för att få kur nummer 1 av 4. Tacksam att jag hade min sköterska som jag hade i våras :) De är verkligen bra, de som arbetar där! Ungefär 3 timmar tar det så jag hann läsa en halv pocket och spela lite candy crush.

Fick ju även med min lilla pump med påse 3 cytostatika som ska plockas bort imorgon vid lunchtid. Det är ju skönt på ett sätt att kunna åka hem och inte behöva övernatta, men samtidigt blir man lite begränsad när man har pump och slang som sitter intill kroppen.

Nu ska cytostatikan få kriga mot eventuella elaka cancerceller. Får se om håret ryker igen, vilket bör märkas om två veckor typ, men jag vet ju att det växer ut igen.


//Tess




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...