tisdag 28 juli 2020

Det närmar sig...

Det närmar sig kur nr 3 av 4. Idag har jag varit och tagit prover och på torsdag är det dags om proverna är bra. Blev dock lite nervös innan när det ringde "Inget UppringningsId" på min mobil, men det var min sköterska som ville kolla av hur jag mår och om jag kunde komma lite tidigare och påbörja behandlingen. Åh vad jag längtar efter att bli "hängig" igen, men efter torsdag är det bara en gång kvar...Hurra! 

Vad händer annars? Ja, jag är ute i skog och mark och plockar svamp och blåbär. Igår påbörjade jag renovering av vår lilla hall. Furutaket ska bli vitt, och nya tapeter ska på plats. Alltid kul att förändra! 

Sen väntar det största projektet "Majas rum". Vi har ett rum i vårt hus som liksom aldrig blivit använt utan mer använts som ett brötrum där man ställer allt man helst vill glömma bort eller inte har användning av. Så det har vi börjat tömma så nu är det mest stora möbler kvar som ska bäras ut sen ska tak målas, nya tapeter ska upp, fönster ska målas och läggas ett nytt golv. 

Dessutom har jag en tanke att fixa skorstenen i alla fall så vedspisen i köket (En av dem) blir funktionsduglig att elda i liksom kakelugnen i tv-rummet. Vore nice att myselda i höst :) Så ni kan ana att min rastlösa själ och hjärna har många idéer! Sen har jag en liten företagsidé som ligger och gottar sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...