måndag 29 juni 2020

Saknad!




I år är det inget vanligt år! 2020 kom Covid-19 och cancern och liksom knackade på. Jag kan dock inte låta bli att sakna liksom "En kväll i Juni" som jag inte missat ett enda år av. När jag tittar på bilderna från dessa tillfällen fylls jag glädje och härliga minnen.

Det har varit skoskav, en och annan vinare, det har varit raggare, det har varit spåkvinnor, och mystiska fotografer liksom filmteam under detta årliga äventyr. Eller min kära vän som inte vågade väcka tanterna i stugan halv fem på morgonen och inte kom ur sin klänning ;) För inte tala om när man väcktes en sen natt/ tidig morgon till ljudet av E-type "This is the way". 

Jag längtar tills allt det blir "normalt" igen. Hade inte covid-19 huserat inser jag nu att jag hade faktiskt kunnat deltagit nu när "En kväll i juni" skulle varit. Orken hade funnits trots cellgiftsbehandling och magsäcksoperation. Ev. sker evenemanget i början av september. Stuga är bokad, men det är väl tveksamt om det blir av eller om orken finns. Annars kör vi på nästa år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...