onsdag 3 juni 2020

Vila

Här på berget vilar vi mest. Både jag och Findus! Idag är det två veckor sedan jag opererades och låg i Linköping. All cred åt personalen där! Helt underbar personal! 

I alla fall min operation gick som planerat förutom att jag förlorade sisådär 1,4 liter blod, men det är tacksamt att vi har blodgivare i vårt avlånga land så man kan få hjälp. Sedan tålde jag inte EDA:n för mitt blodtryck gick liksom aldrig upp till normalt så den fick de minska mer och mer så jag kunde sitta upp och gå osv.

Så nu är hyresgästen vräkt med dunder och brak. Nu väntar jag på svar efter mikroskopisk undersökning av det som plockades ut. Sedan väntar troligen eller ganska säkert cellgiftsbehandling för vara helt på den säkra sidan att ingen liten cancercell är kvar.

Så hur mår jag mitt i allt? Ja, det är konstigt att inte ha en magsäck, men jag kan ändå äta ganska hyfsat bra. Mår lite psykiskt dåligt då det känns lite hetsigt att få sig så många kalorier/energi på en dag. Dessutom har inte orken kommit tebax vilket påverkar mig också. Min hjärna vill mer än vad kroppen orkar. Ni som känner mig vet hur jag fungerar. Jag gillar när jag kan göra saker och när det händer saker.  33 av 40 stygn (Agraffer) är bortplockade och förhoppningsvis ska de sista plockas på fredag. 

Nu har jag gjort 2 av 3 delar i min resa. Kan inte sticka under stolen med att det inte är tufft, men det går. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...