fredag 3 januari 2020

Nio främlingar - Liane Moriarty

Titel: Nio främlingar
Författare: Liane Moriarty
Förlag: Albert bonniers förlag


Handling: Den före detta bästsäljande romanceförfattaren Frances Welty anländer till Tranquillum House med värmevallningar, ett brustet hjärta och ett mycket smärtsamt paper cut. Tillsammans med åtta andra gäster ser hon fram emot tio dagar av lyxbehandlingar, meditation, nya vänskapsband och möjligen lite träning. Men kvinnan bakom de omtalade retreaten, den karismatiska Masha Dmitrichenko, har andra planer. I takt med att Mashas metoder blir allt mer okonventionella inser de nio främlingarna på Tranquillum House att de omöjligt kan klara utmaningen de ställts inför utan varandras hjälp. 

Mina tankar: Årets första utlästa bok blev "Nio främlingar" av Liane Moriarty. Det är en intressant historia och det är välskrivna personporträtt som gör att man lär känna personerna i boken. Boken bjuder många olika vändningar vilket överraskar mig som läsare, men jag upplever inte den härliga känsla när jag läst som jag brukar göra när jag läst en bok av Liane. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...