måndag 9 september 2019

Tre generationer och sorg


I fredags begav sig tre generationer mot Ullared för lite tjejhelg. Shopping och boende på hotell är aldrig fel. Maja älskar att bo på hotell och hon är inte helt emot Gekås heller ;) Nog fann vi en del också i varuhuset och behagligt med folk också. 


Men, det blev lite tråkiga besked igår under söndagen. En person i min närhet somnade in. Även om personen i fråga var över 90 år så är det ändå tråkigt när det väl händer. Ett antal tårar föll igår, men goda minnen finns det gott om. 

Himlen fick igår en person med lite hyss i (eller kanske inte så lite), men med glimten i ögat. Jag kommer aldrig glömma björkriset som liten ;) Inte så allvarligt som det låter, jag kommer inte heller glömma hans hyss när jag och mamma skulle klä julgranen där. Och det var väl kanske inte den vackraste vi sett, men vi sa inget och han skrockade och frågade om han skulle ta in den andra ;) Eller när han köpt huggarstövlar till pappa och bad oss ta med ett par med ett antal x storlekar större och satt helt allvarligt hemma hos mina föräldrar och sa till pappa att han kunde väl ta ett par extra strumpor i så skulle det nog passa..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...