måndag 5 augusti 2019

Vem vill jag vara?


Det är mycket som snurrar runt i knoppen nu. Första dagen på arbetet efter sex veckors ledighet. 


Vill jag vara förskollärare? Vill jag vara en aktiehaj? Eller vill jag vara ett cafébiträde? Eller har du kanske ett förslag vad jag borde vara? 

Frågorna är många, men det jag säkert helt vet är att jag vill må bra ända in i själen. Jag vill känna en glädje när jag vaknar av att inte behöva stressa, inte behöva fundera mycket och inte känna mig tyngd av en massa krav. 

Det är första gången av alla semestrar som min själ har funnit ro utan att bli rastlös av att vara ledig. Jag har varit helt ärligt talat skittrött och haft fler sovmorgnar än när jag var tonåring. Hade inte min ledighet kommit vid midsommar hade jag antagligen somnat i första bästa dike och gått i ide där.

//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...